- عنوان کتاب: Decoded /The Science Behind Why We Buy
- نویسنده: Phil-Barden
- حوزه: خرید
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 336
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 21.0 مگابایت
من 25 سال از عمرم را در یونیلور، دیاژو و تی موبایل صرف کردم تا بر رفتار مصرف کننده به نفع برندها و محصولاتم تأثیر بگذارم. برای دستیابی به این هدف، ما به عنوان بازاریاب مقدار زیادی اطلاعات و تجزیه و تحلیل های پیچیده در مورد مشتریان خود جمع آوری می کنیم. در واقع، شرکتهایی مانند شرکتهایی که من برای آنها کار میکردم، مدلها و فرآیندهایی را توسعه دادهاند که سالها تجربه جمعی را به خود اختصاص میدهند. این مدل ها سرمایه گذاری های چند میلیونی ما را در توسعه محصول و نوآوری، ارتباطات و تحقیق هدایت می کنند. با این حال، دلایل واقعی اینکه چرا ما، به عنوان انسان، کاری را که انجام می دهیم، یک راز باقی مانده است. در غیر این صورت میزان شکست محصولات جدید به 80 تا 90 درصد گزارش شده نزدیک نمی شود و بودجه تبلیغات کاملاً کارآمد و مؤثر خواهد بود. اما زندگی بازاریابی اینگونه نیست. گاهی اوقات فعالیت های من موفقیت آمیز بود، گاهی اوقات موفقیت آمیز نبود، و بر اساس تجربه شخصی ام و به طور مشترک با بسیاری از بازاریابان، مدل ذهنی خود را از نحوه تصمیم گیری مصرف کنندگان ساختم. من میدانستم که این سیستم اعتقادی به دور از کامل بودن است، اما هیچکس سیستم اعتقادی بهتری برای ارائه نداشت – هر کدام سیستم اعتقادی خود را داشتند، که البته منجر به بحثهای داخلی (یا بحثها!) شد، که به تصمیمگیریهای مبتنی بر ترجیحات شخصی ختم میشد. اغلب توسط سلسله مراتب دیکته می شود.
I spent 25 years of my life in Unilever, Diageo, and T-Mobile trying to influence consumer behaviour in favour of my brands and products. In order to achieve this, we as marketers accumulate a huge quantity of information and sophisticated analyses about our customers. Indeed, companies such as those for which I worked have developed models and processes that capture years of collective experience. These models guide our multimillion investments in product development and innovation, communication and research. However, the true reasons why we, as human beings, do what we do remain a mystery. Otherwise the failure rate of new products would be nowhere near the reported 80–90% and advertising budgets would be totally efficient and effective. But marketing life is not like that. Sometimes my activities were successful, sometimes they were not, and based on my personal experience, and in common with many marketers, I built my own mental model of how consumers decide. I knew that this belief system was far from perfect, but no one had a better one to offer – each had his own belief system, which of course led to massive internal discussions (or arguments!), ending in decisions based on personal preferences, often dictated by hierarchy.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Decoded /The Science Behind Why We Buy
نظرات کاربران