- عنوان: Data Driven Retailing
- نویسنده: Louis-Philippe-Kerkhove
- حوزه: هوش تجاری
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 259
- زبان اصلی انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.37 مگابایت
الهام بخش این کتاب از تمرین است. در 7 سال گذشته من این شانس را داشتم که در بسیاری از پروژه های مرتبط با داده برای خرده فروشان در سراسر اروپا همکاری کنم. دهه گذشته برای بسیاری از خردهفروشان، با افزایش فشار رقابتی، بیماریهای همهگیر و زنجیره تامین تحت فشار، یک دهه چالشبرانگیز بوده است. اینها دریاهای متلاطمی برای پیمایش هستند، اما فرصت فراوان است. و من معتقدم که بسیاری از خرده فروشان برای این چالش آماده هستند. این کتاب حاوی راهنمایی های عملی برای متخصصان خرده فروشی است که می خواهند تصمیم گیری مبتنی بر داده را بهبود بخشند. هدف این کتاب این است که برای پزشکان قابل استفاده باشد، نه اینکه یک پیگیری صرفاً آکادمیک برای تمام جزئیات فنی باشد. بنابراین میزان ریاضیات، آمار، علوم داده و مهندسی نرم افزار به حداقل ممکن می رسد. هدف این است که اطلاعات کافی در اختیار خواننده قرار دهد تا تصمیم بگیرد که آیا یک برنامه خاص در زمینه فعلی مرتبط است یا نه. در عین حال، این کتاب قصد دارد چیزی بیش از خراش دادن سطح انجام دهد. هدف این نیست که فهرستی از فناوریها و ابزارهای تبلیغاتی جدید را در اختیار خواننده قرار دهیم. فصلها حول فرآیندها و تصمیمات کلیدی خردهفروشی و آنچه میتوان در آن زمینهها به دست آورد، میچرخد. مفاهیمی که مهم هستند با جزئیات بیشتری بیان می شوند. این باید دانش کافی برای شروع یک پروژه و همچنین پرسیدن سؤالات درست در طول یک پروژه را در اختیار خواننده قرار دهد. به طور خلاصه، هدف این کتاب پاسخگویی به این سوال کاربردی است: «با دادههایم چه کار باید بکنم، و در عوض چه انتظاری میتوانم داشته باشم؟» فرضیه ای عمل گرایانه که امیدوارم با آن چیزی که من می دانم یک جمعیت بسیار عمل گرایانه از تصمیم گیرندگان است طنین انداز شود. در سرتاسر کتاب از مجموعه داده های واقعی – هرچند مبهم – استفاده کرده ام. با انجام این کار، من امیدوارم که نشان دهم که برنامه های کاربردی تحت پوشش این متن دارای اهمیت دنیای واقعی هستند. علاوه بر این، در حالی که من معتقدم در مثالهای آموزشی ارزش وجود دارد، ارائه ایدهای ارزشمند است که چه نوع عملکرد دنیای واقعی را میتوان از برنامههای کاربردی خاص انتظار داشت. دادههای واقعی اغلب نامرتب هستند، اما این هرگز نباید بهانهای باشد تا به طور کلی از تصمیمگیری مبتنی بر داده صرف نظر کنیم. خود کتاب از سه بخش تشکیل شده است: قیمت گذاری، مدیریت موجودی و بازاریابی. اینها سه حوزه اصلی هستند که به اعتقاد من بزرگترین فرصت ها برای خرده فروشان وجود دارد. قسمت ها را می توان به هر ترتیبی خواند و بیشتر فصل ها را می توان جداگانه خواند. از این رو، این کتاب نیازی به خواندن جلد به جلد ندارد – البته شما در انجام این کار آزاد هستید.
The inspiration of this book comes from practice. The past 7 years I have had the good fortune to collaborate on many data-related projects for retailers throughout Europe. The past decade has been a challenging one for many retailers, with increasing competitive pressure, pandemics, and stressed supply chains. These are choppy seas to navigate, but opportunity abounds. And I believe many retailers are up for the challenge. This book contains practical guidance for retail professionals who want to improve data-driven decision-making. The goal of this book is to be usable by practitioners, rather than being a purely academic pursuit of all the technical details. The amount of mathematics, statistics, data science, and software engineering is therefore kept to a minimum. The goal is to provide the reader with sufficient information to decide if a certain application is relevant in the current context or not. At the same time, this book aims to do more than scratch the surface. The goal is not to provide the reader with a list of newly hyped technologies and tools. The chapters revolve around key retail processes and decisions, andwhat can be achieved within those contexts. Concepts that are important are fleshed out in greater detail. This should provide the reader with sufficient knowledge to start a project, as well as to ask the right questions during a project. In short, this book aims to answer the practical question: “What should I be doing with my data, and what can I expect in return?” A pragmatic premise that I hope will resound with what I know to be a very pragmatic crowd of decision makers. Throughout the book I have used real – albeit obfuscated – datasets. In doing so, I hope to illustrate that the applications covered in this text have real-world significance. Moreover, while I believe that there is value in didactic examples, it is valuable to give an idea what kind of real-world performance can be expected from specific applications. Real data is often messy, but this should never be an excuse to forego data-driven decision-making altogether. The book itself consists of three parts: pricing, inventory management, and marketing. These are the three core domains where I believe the biggest opportunities lie for retailers. The parts can be read in any order, and most chapters can be read separately. Hence, this book does not need to be read cover to cover—though you are of course free to do so.
این کتاب را میتوانید بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
Download: Data Driven Retailing
نظرات کاربران