- عنوان کتاب: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
- نویسنده: António Teodoro
- حوزه: حکمرانی جهانی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 219
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.89 مگابایت
این جلد یک بررسی انتقادی از برنامه ارزیابی دانشجویان بینالمللی (PISA) را ارائه میکند که بر منشأ و اجرای آن، ارتباط با سایر ارزیابیهای بینالمللی در مقیاس بزرگ، و تأثیرات آن بر سیاستهای آموزشی و اصلاحات در سطوح ملی و بینالمللی تمرکز دارد. این متن با استفاده از دادههای تجربی جمعآوریشده از یک پروژه تحقیقاتی توسط CeiED در دانشگاه لوسوفونا، لیسبون، ارتباطات بین PISA و مسائل نوظهور از جمله گردش بینالمللی علم، تخصص و سیاست بزرگ را برجسته میکند و محدودیتهای مفهومی و روششناختی آن را به عنوان یک جهانی شناسایی میکند. پروژه حکمرانی این جلد در نهایت چارچوب جدیدی برای درک اینکه چگونه اولویتهای OECD از طریق یک ابزار نظارتی مبتنی بر نظریه سرمایه انسانی و دانشی آشکار میشوند، فراهم میکند، و بنابراین یک مورد قدرتمند برای جستجوی رویکردهای انسانی جدید ایجاد میکند. این متن برای محققان، دانشگاهیان و مربیان علاقه مند به سیاست و سیاست آموزشی، آموزش بین المللی و تطبیقی، و جامعه شناسی آموزش و پرورش به طور گسترده مفید خواهد بود. علاقه مندان به تاریخ آموزش نیز از این جلد بهره مند خواهند شد. آنتونیو تئودورو استاد جامعهشناسی آموزش و آموزش تطبیقی در دانشگاه لوسوفونا، پرتغال است. او همچنین مدیر مرکز تحقیقات بین رشته ای آموزش و توسعه (CEiED) است.
This volume offers a critical examination of the Programme for International Students Assessment (PISA), focusing on its origins and implementation, relationship to other international large-scale assessments, and its impacts on educational policy and reform at national and cross-national levels. Using empirical data gathered from a research project carried out by the CeiED at Lusofona University, Lisbon, the text highlights connections between PISA and emergent issues including the international circulation of big science, expertise and policy, and identifies its conceptual and methodological limits as a global governance project. The volume ultimately provides a novel framework for understanding how OECD priorities are manifested through a regulatory instrument based on Human and Knowledge Capital Theory, and so makes a powerful case to search for new humanistic approaches. This text will benefit researchers, academics and educators with an interest in education policy and politics, international and comparative education, and the sociology of education more broadly. Those interested in the history of education will also benefit from this volume. António Teodoro is Professor of Sociology of Education and Comparative Education at Lusofona University, Portugal. He is also Director of the Interdisciplinary Research Centre for Education and Development(CeiED).
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance
نظرات کاربران