0

دانلود کتاب درس‌هایی از بحران‌ها، جنگ و دیپلماسی برای سیاست جهانی

بازدید 423
  • عنوان کتاب: Crises, War, and Diplomacy Lessons for World Politics
  • نویسنده: John A. Vasquez, Andrew P. Owsiak
  • حوزه: دیپلماسی
  • سال  انتشار: 2026
  • تعداد صفحه: 486
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 2.11 مگابایت

چرا برخی از بحران‌های بین‌المللی به جنگ منجر می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نه؟ این سوال انگیزه کتاب ما است و ما در دیپلماسی که دولت‌ها برای مدیریت بحران موجود استفاده می‌کنند، به دنبال پاسخی برای آن هستیم. به طور خاص‌تر، ما مجموعه‌ای از پانزده بحران تاریخی (از سال ۱۸۱۵ تا به امروز) را بررسی می‌کنیم و بر تصمیماتی که رهبران در طول هر بحران گرفته‌اند تمرکز می‌کنیم. سپس به طور سیستماتیک بحران‌هایی را که به جنگ منجر می‌شوند با بحران‌هایی که منجر به جنگ نمی‌شوند مقایسه می‌کنیم – تا ببینیم چه عواملی دیپلماسی بحران را که به جنگ ختم می‌شود از دیپلماسی که از جنگ اجتناب می‌کند، متمایز می‌کند. در طول پنجاه سال گذشته، بسیاری از محققان – از جمله خود ما – از طریق تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها به سوال تحقیق ما پرداخته‌اند. اگرچه ما موافقیم که چنین رویکردی ارزشمند است، اما فکر می‌کنیم که رویکرد سنتی‌تر بررسی موارد تاریخی نیز سهم زیادی دارد. برچر این موضوع را تشخیص داد؛ در واقع، او پروژه رفتار بحران بین‌المللی را به عنوان راهی برای ترکیب تحلیل کمی و مطالعه موردی آغاز کرد (به برچر و ویلکنفلد ۱۹۹۷ مراجعه کنید). ما تا حدودی از او پیروی می‌کنیم؛ با این حال، این مطالعه را به دلیل دومی نیز ایجاد کردیم. به نظر ما، محققان کمی – و دانشجویان ما – باید حداقل یک دوره تاریخی را عمیقاً بشناسند تا یافته‌های آماری را که کشف می‌کنند، به طور کامل‌تری درک و قدردانی کنند. امیدواریم که بررسی عمیق ما از بحران‌های تاریخی مختلف، نه تنها درک سطحی از تاریخ بین‌المللی دوران پس از ناپلئون ارائه دهد، بلکه این تاریخ را به گونه‌ای تفسیر کند که بهترین بینش‌های حاصل از مطالعه علمی صلح و جنگ را در بر بگیرد. با تجزیه و تحلیل بحران‌های تاریخی در پرتو یافته‌های آماری، امیدواریم توضیحی برای تصمیماتی که منجر به جنگ یا جلوگیری از آن شده‌اند، ارائه دهیم. اگرچه ما از این کتاب به عنوان متن اصلی در دوره‌های خود در مورد دیپلماسی بحران استفاده می‌کنیم، دیگران ممکن است از آن به عنوان منبع مطالعات تکمیلی در سایر دوره‌های روابط بین‌الملل (IR) استفاده کنند. برای کمک به مدرسان در این تلاش، جدول P.1 فهرستی از مواردی را که می‌توانند در دوره‌های مقدماتی و عمومی خود تعیین کنند، بر اساس مفاهیم برجسته روابط بین‌الملل، ارائه می‌دهد.

Why do some international crises go to war, while others do not? This question motivates our book, and we search for an answer within the diplomacy that states use to manage the crisis at hand. More specifically, we examine a set of fifteen historical crises (from 1815 to the present), focusing on the decisions that leaders took during each crisis. We then systematically compare the crises that escalate to war with those that do not – to see what factors distinguish the crisis diplomacy that ends in war from that which avoids war. Over the last fifty years, many scholars – ourselves included – have addressed our research question through the statistical analysis of data. Although we agree that such an approach has value, we think that the more traditional approach of examining historical cases also has much to contribute. Brecher recognized this; indeed, he started the International Crisis Behavior project as a way to combine quantitative and case study analysis (see Brecher and Wilkenfeld 1997). We are, to a certain extent, following his lead; yet we created this study for a second reason as well. In our opinion, quantitative scholars – and our students – should know at least one historical period in depth to understand and appreciate the statistical findings they uncover more fully. We hope that our in-depth review of various historical crises provides not merely a cursory understanding of the international history of the post-Napoleonic era but also one that interprets this history in a way that incorporates the best insights from the scientific study of peace and war. By analyzing historical crises in light of statistical findings, we hope to provide an explanation for the decisions that have led to or avoided war. Although we use this book as the main text in our courses on crisis diplomacy, others may use it as supplementary reading in other international relations (IR) courses. To aid instructors in this endeavor, Table P.1 provides a list of the cases that they can assign in their introductory and general courses, organized according to prominent IR concepts.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Crises, War, and Diplomacy Lessons for World Politics

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

X
آموزش نقاشی سیاه قلم کلیک کنید