- عنوان کتاب: Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG)
- نویسنده: Tracy Dathe
- حوزه: جامعه شناسی
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 213
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.26 مگابایت
کتاب “مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، پایداری و حاکمیت اجتماعی محیطی (ESG)” ترکیبی از تحقیقات نظری و شیوه های کسب و کار در دنیای واقعی برای مدیریت اخلاقی است. همزیستی تئوری و عمل این کتاب را به یک تجربه خواندنی ارزشمند هم برای متخصصان آموزش و دانشجویان موسسات آموزش عالی و هم برای دست اندرکاران تجارت تبدیل می کند. ارائه تئوری ها یک نمای کلی از درک اساسی اخلاق تجاری، به ویژه مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، پایداری و عملیاتی کردن مدیریت پایداری با استفاده از فرآیند حاکمیت اجتماعی محیطی (ESG) ارائه می دهد. ادغام مدیریت اخلاقی در استراتژی کلی کسب و کار هم در زمینه فرآیندهای تجاری فردی و هم در تعامل با گروه های ذینفع به تصویر کشیده می شود. رابطه ارزش آفرینی و مدیریت اخلاقی در دو دیدگاه کوتاه مدت و بلندمدت مورد بحث قرار می گیرد. نمونههای فراوانی درک نظریهها را تسهیل میکنند و الهامبخش کاربرد در عمل تجاری هستند. نویسندگان کتاب تیمی ترکیبی از دانشگاهیان با تجربه، مدیران تجاری و فعالان جوان هستند. تلاش با این کتاب برای کمک به خوانندگان برای گسترش مؤثر دانش مدیریت اخلاقی و ارائه دستورالعملی به مدیران تجاری برای تقویت زنجیرههای ارزش بلندمدت و پایدار با شرکای تجاری ملی یا بینالمللی است. در پایان، نویسندگان می خواهند از خانم جونز-سپولودا و تیم اسپرینگر برای کمک دوستانه و شایسته برای انتشار این کتاب تشکر کنند.
The book “Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG)” combines the theoretical research and the real-world business practice for ethical management. The symbiosis of theory and practice makes this book a worthwhile reading experience both to the teaching professionals and students of higher educational institutions and the business practitioners. The presentation of theories provides an extensive overview of the fundamental understanding of business ethics, in particular the concepts of Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and the operationalisation of sustainability management by means of the process of Environmental Social Governance (ESG). The integration of ethical management in the overall business strategy is depicted both in context of the individual business processes and of interactions with the stakeholder groups. The relationship of value creation and the ethical management is discussed in both short-term and long-term perspectives. A plethora of examples facilitate the comprehension of the theories and inspires the application in the business practice. The book authors are a combined team of experienced academics, business executives and young activist. The endeavour with this book is intended to help the readers to effectively expand the knowledge of ethical management and to provide a guideline to business executives to enhance long-term, sustainable value chains with national or international business partners. Finally, the authors would like to thank Ms. Jones-Sepulveda and the Springer team for the friendly and competent assistance for the publication of this book.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG)
نظرات کاربران