مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب تعالی مدیر عامل

بازدید 621
  • عنوان کتاب: CEO Excellence
  • نویسنده: Carolyn Dewar
  • حوزه: مدیرعامل
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 412
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 16.6 مگابایت

در انجمن سالانه رهبری که توسط McKinsey & Company در شهر ساحلی زیبای سنت مایکلز، مریلند برگزار شد، سی مدیر عامل به زودی در اتاق کنفرانس گرد هم آمدند. در این عصر بارانی پاییزی، اولین روز تعطیلات، همه توجهات را به خود جلب کردند زیرا ناظم، ویک (یکی از نویسندگان همکار شما) سؤال جالبی را مطرح کرد: “مدیر عامل واقعاً چه کار می کند؟” بدون مکث، اولین سخنران مهمان، مدیر اجرایی یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان، پاسخ داد: «با اطمینان می‌توانم بگویم که نقش مدیرعامل به… خلاصه می‌شود.» سپس هر سه مورد را با قاطعیت توضیح داد. و وضوح در پایان شب، همه با احساس برداشتن حجاب مرموز رفتند. یعنی تا زمانی که سخنران صبح روز بعد، رهبر یک شرکت خدمات مالی چندملیتی، به همان سوال ویک پاسخ داد. مهمان آنچه را که به عنوان سه نقش اصلی یک مدیر عامل می‌دانست، بیان کرد و هر کدام را با مثال‌های قوی و تقویت‌کننده مشخص کرد. آنها مجموعه ای کاملاً متفاوت با ارائه شده توسط سخنران شب اول بودند. در آن شب، سومین و آخرین سخنران مدیرعامل، رهبر یکی از معتبرترین مراکز پزشکی دانشگاهی جهان، فهرست کاملاً متفاوت دیگری از سه جنبه «مهم‌ترین» نقش مدیرعامل را ارائه کرد – حدس زدید. صبح روز بعد اسکات و کارولین (دو نویسنده همکار دیگر شما) به پایان رساندند و تمام تلاش خود را برای خلاصه کردن دقیق نکات کلیدی انجام دادند. در یک ساعت و نیم رانندگی بعدی به نزدیک‌ترین فرودگاه اصلی، ما سه نفر در مورد اینکه لیست هر یک از سخنرانان مهمان چقدر متفاوت بوده است، بحث کردیم. ما حدس می زدیم که اگر چهارمین سخنران داشتیم، نقش دیگری را در نقش مدیر عامل خواهیم داشت. همه ما موافق بودیم که هر توصیه‌ای که توسط سخنرانان ما مطرح می‌شد مهم و مفید بود، اما در مجموع، اطلاعات از هم گسسته احساس می‌شد. ناراحت کننده بود به عنوان مشاور مدیر عامل، ما می دانیم که نحوه عملکرد یک فرد در نقش مدیر عامل مهم است. مدیران عاملی که در 20 درصد برتر عملکرد مالی قرار دارند، به طور متوسط ​​2.8 برابر بازده کل سهامداران (TRS) در طول هر سال تصدی خود نسبت به مدیران متوسط ​​​​به دست می آورند. به طور دقیق تر، اگر 1000 دلار در یک صندوق شاخص استاندارد اند پورز (S&P) 500 سرمایه گذاری کنید و بیش از ده سال سرمایه گذاری شما در میانگین های تاریخی رشد کند، سرمایه گذاری شما کمتر از 1600 دلار خواهد بود. اگر در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که توسط مدیران اجرایی پنجک برتر رهبری می‌شوند، بیش از 10000 دلار سود خواهید داشت. این یک تفاوت بزرگ است. علاوه بر این، میزانی که یک مدیر عامل پیش بینی کننده مهم عملکرد یک شرکت است از اواسط قرن بیستم بیش از دو برابر شده است. این «اثر مدیر عامل» بدون شک در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای بی‌ثبات، نامطمئن، پیچیده و مبهم‌تر می‌شود، جهانی که در آن سرمایه‌داری ذینفعان در حال افزایش است و رهبران را فراتر از تصور میلتون فریدمن می‌خواهد که شرکت‌ها صرفاً برای ایجاد حرفه‌ای وجود دارند، حرکت کنند. برای سهامداران مناسب است در واقع، اقدامات شرکت‌های امروزی احتمالاً تأثیر بیشتری بر مسائل اجتماعی مانند محیط‌زیست، مراقبت‌های بهداشتی، نابرابری ثروت و حقوق بشر خواهد داشت تا دولت‌ها و سازمان‌های خیریه. زمانی که به فرودگاه رسیدیم، ما سه نفر تصمیم گرفتیم که با هم کار کنیم تا به این سؤال پاسخ قطعی بدهیم: “مدیرعامل واقعاً چه می کند؟” این دانش به خودی خود بسیار ارزشمند خواهد بود. اما ما می‌خواستیم فراتر از آن برویم تا بفهمیم بهترین مدیران اجرایی چگونه متفاوت از بقیه کار می‌کنند و چرا. این به معنای عمیق شدن در ذهن کسانی است که واقعاً در نقش عالی هستند. ما احساس کردیم که چنین تلاشی مورد استقبال مدیران عامل و بسیاری از ذینفعان آنها-هیئت مدیره، سرمایه گذاران، کارمندان، تنظیم کننده ها، مشتریان، تامین کنندگان و جوامع خواهد بود. به هر حال، در دو دهه گذشته، 30 درصد از مدیران عامل Fortune 500 کمتر از سه سال عمر کرده اند، به طوری که از هر پنج مدیر عامل جدید، دو نفر در هجده ماه اول کار خود شکست خورده اند. این رهبران مطمئناً می‌توانستند از مقدمه‌ای در مورد آنچه که این نقش مستلزم آن است و شامل درس‌هایی که از بهترین‌ها به دست آمده است، استفاده کنند.

At the annual Leadership Forum hosted by McKinsey & Company in the picturesque waterfront town of St. Michaels, Maryland, thirty soon-to-be CEOs were gathered in the conference room. On this rainy fall evening, the retreat’s first day, everyone snapped to attention as the moderator, Vik (one of your coauthors), posed an intriguing question: “What does a CEO really do?” Without pause, the first guest speaker, a chief executive of one of the world’s largest technology companies, responded, “I can say with con fidence that the role of the CEO boils down to…” He then expanded on each of three items with conviction and clarity. At the end of the night, everyone left feeling a mysterious veil had been lifted. That is, until the following morning’s speaker, the leader of a multinational financial services company, answered Vik’s same question. The guest articulated what she viewed as the three primary roles for a CEO, punctuating each with potent, reinforcing examples. They were an altogether different set than offered by the first night’s speaker. That evening, the third and final CEO speaker, leader of one of the world’s most prestigious academic medical centers, presented—you guessed it—yet another categorically different list of the three “most important” aspects of the CEO role. The next morning Scott and Carolyn (your two other coauthors) brought the retreat to a close, doing their best to crisply summarize the key takeaways. On the subsequent hour and a half drive to the nearest major airport, the three of us discussed how starkly different each guest speaker’s list had been. We guessed that if we’d had a fourth speaker, we’d have yet another take on the CEO role. We all agreed that each piece of advice raised by our speakers was important and helpful, but in aggregate, the information felt disjointed. It was unsettling. As CEO counselors, we know that how a person performs in the CEO role matters. CEOs who rank in the top 20 percent of financial performance generate, on average, 2.8 times more total return to shareholders (TRS) during each year of their tenure than do average performers. More concretely, if you invest $1,000 in a Standard and Poor’s (S&P) 500 index fund and over ten years your investment grows at historical averages, your investment will make you just under $1,600. If you invest in the companies led by the top quintile highest performing CEOs, you’ll gain more than $10,000. That’s a big difference. What’s more, the extent to which a CEO is a signi ficant predictor of a company’s performance has more than doubled since the mid-twentieth century. This “CEO effect” will undoubtedly become even more important in an increasingly volatile, uncertain, complex, and ambiguous world, one in which stakeholder capitalism is on the rise—calling leaders to move far beyond Milton Friedman’s notion that companies exist solely to create pro fits for shareholders. In fact, the actions of today’s companies will likely have more impact on societal issues such as the environment, health care, wealth inequality, and human rights than those of governments and charitable organizations. By the time we got to the airport the three of us decided to work together to de finitively answer the question: “What does a CEO really do?” That knowledge in itself would be extremely valuable. But we wanted to go beyond that, to find out how the best CEOs work differently from the rest and why. This would mean getting deep inside the minds of those who truly excel in the role. Such an effort, we felt, would be welcomed by CEOs and their many stakeholders—boards, investors, employees, regulators, customers, suppliers, and communities. After all, in the past two decades, 30 percent of Fortune 500 CEOs have lasted less than three years, with two out of five new CEOs failing in their first eighteen months on the job. These leaders could certainly have bene fited from a primer on what the role entails and that includes lessons gleaned from the best.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: CEO Excellence

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.