- عنوان کتاب: Cambridge Guide to Cognitive Behavioural Therapy (CBT)
- نویسنده: Jessica Davies, Paul Salkovskis
- حوزه: رفتار درمانی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 411
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 7.66 مگابایت
CBT، به شکلی که بیشتر در بریتانیا استفاده میشود، از کار آرون تی. بک در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، زمانی که او درمان شناختی (CT) را توسعه داد، که اکنون بیشتر به عنوان درمان شناختی رفتاری یا CBT شناخته میشود، پدید آمد. اولین و مسلماً مهمترین پیشرفت برجسته در تأسیس CT، تعهد صریح به رواندرمانی به عنوان علم است [6]. پایبندی به یک رویکرد مبتنی بر شواهد اساساً مهم است و باید برای هر متخصص CBT نیز همینطور باقی بماند. بک به شدت از جهتگیری علمی رویکردهای رفتاری بهره برد و همچنین از جهتگیری شناختی همسالانی مانند آلبرت الیس قدردانی میکرد، اما تفاوت در فلسفه و پایبندی به رویکردهای مبتنی بر پروتکل منجر به این شد که CBT و رفتاردرمانی عقلانی-عاطفی (REBT) ریشههای مشترکی داشته باشند اما مسیرهای متفاوتی را طی کنند. بدون شک بک نیز به شدت تحت تأثیر آموزش اولیه خود به عنوان یک روانکاو قرار گرفت. بک در جوانی به عنوان یک کارآموز پزشکی بیشتر به نورولوژی علاقه داشت و از آنجایی که این تخصص نیاز به چرخش در روانپزشکی داشت، با اکراه با این حوزه آشنا شد که به سرعت به شور و شوق و کار زندگی او تبدیل شد. در سال ۱۹۵۴، بک به بخش روانپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا (PENN) در فیلادلفیا پیوست و شروع به انجام تحقیقاتی برای اثبات اثربخشی رواندرمانی روانکاوی کرد. بک متوجه شد و مجذوب اهمیت افکار در حفظ افسردگی در مراجعینش شد. همانطور که او به دنبال یافتن روشهای مؤثرتری برای کمک به مراجعینش برای غلبه بر مشکلاتشان بود، از نظریه و عمل روانکاوی فاصله بیشتری گرفت. از همان ابتدا، بک ماهیت تحریفات شناختی منفی را به عنوان خودجوش، نیازمند تلاش کم برای ایجاد، قابل قبول، متناسب با خلق و خو، منحصر به فرد و خود تداومبخش ترسیم کرد. شناختها باید آزمایش و ارزیابی میشدند، نه اینکه صرفاً مورد بحث قرار گیرند و از همان ابتدا رویکرد مشارکتی قوی به CBT ارائه دادند. بک همزمان با توسعه مدل آسیبشناسی روانی خود، تأثیر تحریفهای شناختی را که به عنوان تحریفهای خودزا و تنبیهی که منعکسکننده مضامین منفی مانند شکست، بیکفایتی و غیره هستند، بررسی و توصیف کرد. بک با تمایز قائل شدن بین مضمون شناختها در فرضیه اختصاصی بودن محتوا، مداخلهای منسجم برای رواندرمانی ترسیم کرد تا به طور سیستماتیک تحریفها را به چالش بکشد. در این فرضیه، برای مثال، شناختهای مولد اضطراب حول مضامین تهدید میچرخند، در حالی که افسردگی شناختهایی را ایجاد میکند که حول مضامین شکست و طرد میچرخند.
In the form most commonly applied in the UK, CBT arose out of the work of Aaron T. Beck in the late 1950s and early 1960s when he developed Cognitive Therapy (CT), now more commonly known as Cognitive Behavioural Therapy or CBT. The first and arguably most important landmark development in the founding of CT is the explicit commitment to psychotherapy as science [6]. The adherence to an evidence-based approach is fundamentally important and should remain so to any practitioner of CBT. Beck drew heavily on the scientific orientation of behavioural approaches and was also appreciative of the cognitive orientation of peers such as Albert Ellis, but differences in philosophy and adherence to protocol-driven approaches resulted in CBT and rational-emotive behaviour therapy (REBT) sharing some roots but taking different paths. Without question Beck was also heavily influenced by his original training as a psychoanalyst. Initially as a young man, Beck was more interested in neurology as a medical intern and as this specialism required a rotation in psychiatry he was, reluctantly, introduced to the area that would quickly become his life’s passion and work. In 1954, Beck joined the Department of Psychiatry at the University of Pennsylvania (PENN) in Philadelphia and he started to conduct research seeking to prove the efficacy of psychoanalytic psychotherapy. Beck noticed, and was intrigued by, the importance thoughts appeared to play in the maintenance of depression in his clients. As he sought to find more effective methods to help his clients overcome their problems he moved further away from the theory and practice of psychoanalysis From the beginning, Beck sketched out the nature of negative cognitive distortions as being spontaneous, requiring little effort to generate, plausible, mood congruent, idiosyncratic and self-perpetuating. Cognitions were to be tested and evaluated rather than simply disputed providing a strong collaborative approach to CBT from the outset. As Beck developed his model of psychopathology he explored and described the impact of cognitive distortions identified as self-generating and punitive reflecting negative themes such as failure, inadequacy and so on. Beck set out to chart a coherent intervention for psychotherapy to systematically challenge distortions by differentiating the theme of cognitions in the content-specificity hypothesis where for example anxiety generating cognitions revolve around themes of threat while depression generates cognitions revolving around themes of failure and rejection.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Cambridge Guide to Cognitive Behavioural Therapy (CBT)

نظرات کاربران