- عنوان کتاب: Business Strategy and Competitive Advantage
- نویسنده: Jovo Ateljević
- حوزه: استراتژی کاری
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 195
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 3.75 مگابایت
مایکل پورتر به عنوان یکی از مقامات برتر در زمینه استراتژی تجاری و مزیت رقابتی شناخته شده است. بررسی تاریخی مدیریت استراتژیک به وضوح نشان می دهد که تحقیقات پورتر دو پارادایم کلی (قبل و بعد از دهه 1980) را به هم پیوند داده است و بدین ترتیب به محققان و دست اندرکاران کمک می کند تا تغییرات جهانی پیش بینی نشده را بهتر درک کنند. دو استراتژی کلی او، رهبری هزینه و تنوع، دو گزینه استراتژیک وابسته به هم، کلیدی در زمینه رقابت تئوری اقتصاد خرد متعارف هستند. اینجاست که پورتر پا را فراتر گذاشت و مفهوم زنجیره ارزش محبوبی را ساخت که توانایی تفکیک فعالیتهای کلیدی فرآیند کسبوکار در ایجاد محصولات و خدمات را از نظر تحلیل هزینه و ایجاد ارزش فراهم میکند. این کتاب مجموعه ای از هفت فصل به هم پیوسته است که درک منسجمی از سهم مایکل پورتر در زمینه مدیریت استراتژیک ارائه می دهد. به تغییرات و چالش های کلیدی در محیط کسب و کار جهانی می پردازد. مفهوم زنجیره ارزش هم در تئوری و هم در عمل بسیار کاربردی شده است. در این کتاب، نویسندگان تفسیری اصلی از تحقیقات پورتر در مورد مدیریت استراتژیک ارائه میکنند تا مفاهیم نظری کلیدی او را آشکار یا سادهسازی کنند. این مورد برای محققان، دانشگاهیان، شاغلین و دانشجویان در زمینه های مدیریت استراتژیک و تجارت بین المللی مورد علاقه خواهد بود.
Michael Porter is recognised as one of the top authorities on business strategy and competitive advantage. The historical review of strategic management clearly shows that Porter’s research has bridged up two general paradigms (before and after the 1980s) thus helping both researchers and practitioners to better understand unanticipated global changes. His two generic strategies, cost leadership and diversification, the two interdependent strategic options, are key in the context of the competitiveness of orthodox microeconomic theory. This is where Porter went further, constructing a popular value chain concept that provides the ability to disaggregate the key activities of business process in creating products and services in terms of cost analysis and value creation. This book is a collection of seven interconnected chapters that provides a coherent understanding of Michael Porter’s contribution to the field of strategic management. It addresses key changes and challenges in the global business environment. The value chain concept has become highly applicable in both theory and practice. In this book, the authors offer an original interpretation of the Porters’ research on strategic management in order to unravel or simplify his key theoretical concepts. It will be of interest to researchers, academics, practitioners and students in the fields of strategic management and international business.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران