- عنوان کتاب: Building Value – The Business of Venture Capital
- نویسنده: Simon Barnes
- حوزه: صنعت ساختمان
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 389
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 4.18 مگابایت
ممکن است سوال عجیبی باشد که در ابتدای کتاب درباره سرمایه خطرپذیر پرسیده شود، جایی که به نظر می رسد فرهنگ صنعت نوپا بر روی «انجام افزایش بعدی» تمرکز دارد. البته، استارتآپها سرمایه جذب میکنند، این کاری است که انجام میدهند، اینطور نیست؟ گاهی اوقات به این باور میرسیم که تنها هدف کارآفرینان یا مدیران عامل نوپا، جمعآوری پول از سرمایهگذاران خطرپذیر (VC) است. اما یک سوال اساسی از خود بپرسید: چرا؟ در روزهای قدیم، کارآفرینان همیشه این کار را نمی کردند، پس چرا اکنون؟ در اوایل قرن بیستم، شرکتهایی که کوچک شروع به کار میکردند، در نهایت به شرکتهای جهانی تبدیل شدند بدون اینکه سرمایه زیادی به آنها تزریق شود. با وجود تعداد محدودی از حامیان غیررسمی، تیمهای مدیریتی آنها پول نقد حاصل از فروشهای به دست آمده را مجدداً سرمایهگذاری کردند تا شرکتهایی را قدم به قدم بسازند، که اغلب با شکست مواجه میشوند و در طول مسیر دوباره شروع به کار میکنند. آیا به دلیل کمبود منابع، ذهنیت کارآفرینی متفاوتی وجود داشت؟ آیا می توانیم از روش های قدیمی چیز مهمی یاد بگیریم؟ خواندن حتی مقدار کمی از ادبیات در مورد تاریخچه کسب و کار می تواند در جستجوی پاسخ برای این سؤالات روشنگر باشد. شرکت فورد موتور زمانی یک استارت آپ بود. هنری فورد کار کوچکی را با چند سرمایه گذار شروع کرد تا شرکت خودروسازی دیترویت را تشکیل دهد. شرکت شکست خورد. دارایی ها توسط برخی از سرمایه گذاران خارج از مدیریت خریداری شد و به فورد اجازه داد تا به عنوان شرکت هنری فورد ادامه دهد. این شرکت برای دومین بار شکست خورد. برای هنری فورد این مورد سومین بار خوش شانس بود. شرکت فورد موتور با سرمایه گذاری در مجموع 28000 دلار در سال 1903 تشکیل شد. سرمایه گذاران اولیه در شرکت فورد موتور شامل یک تاجر موفق زغال سنگ دیترویت و مدیر یک بانک معتبر بودند. این افراد VC های حرفه ای نبودند، آنها سرمایه گذاران خصوصی با حس ماجراجویی و چشم اندازی از آینده بودند. این شرکت با منابع بسیار کمی کار می کرد. خود هنری فورد حقوق نمی گرفت و در متقاعد کردن دیگران برای کار بسیار کم مهارت داشت. این رویکرد، جمعآوری پول در جایی که میتوانست و گسترش منابع بسیار محدود، در نهایت منجر به شرکت جهانی موفقی شد که امروز میشناسیم. سرمایهگذاریهای اولیه در تلاشهای مختلف فورد برای راهاندازی، نه از طریق صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر به سبک مدرن، بلکه سرمایهگذاریهای مقطعی از سوی گروهی از صاحبان و مدیران کسبوکار بود که از فرصت استفاده کردند و در نهایت بازدهی قابلتوجهی داشتند (برینکلی 2004). کنترل مالی سخت و روشهای تجاری دقیق، راز موفقیت اولیه فورد بود، قبل از اینکه رشد تصاعدی مدل-T به کسب و کار منجر شود. بیشماری دیگر داستانهای موفقیت در اوایل قرن بیستم، دههها طول کشید تا به شرکتهای جهانی تبدیل شوند که اکنون هستند. در طول تاریخ، «استارتآپها» (قبل از اینکه واقعاً به این نام خوانده میشدند) اغلب به آرامی و بهطور ارگانیک و گاهی مستقل از صنعت تأمین مالی که سادهتر و از نظر دامنه محدودتر از امروز بود، رشد کردند. با تزریق مقادیر قابل توجهی از منابع مالی خارجی، صنعت سرمایه گذاری خطرپذیر مدرن به استارتآپها توانایی سفر در زمان را میدهد و در سالهای دشوار اولیه توسعه محصول و آزمایش مدل کسبوکار سرعت میبخشد. این امکان را برای استارتآپها فراهم میکند تا طرحها و بازارها و مدلهای کسبوکار را از طریق آزمون و خطا یا روش علمی که اکنون «استارتآپ ناب» نامیده میشود، آزمایش کنند و تیمهای مدیریتی در سطح جهانی را برای اجرای برنامههای رشد تهاجمی، از جمله خرید رقبا یا تأمینکنندگان کوچکتر بسازند. فناوری به این معنی است که سرعت نوآوری سریعتر از زمان هنری فورد است و مسابقه برای فتح فرصتهای تجاری منحصر به فرد قبل از دیگران با سرعتی سرسامآور انجام میشود. صنعت سرمایه گذاری خطرپذیر سوخت را برای رشد سریع فراهم می کند…
It might seem a strange question to ask at the beginning of a book about venture capital, where so much of the culture of the start-up industry appears to focus on ‘doing the next raise’. Of course, start-ups raise capital, that’s what they do, isn’t it? We are sometimes led to believe that the only goal for entrepreneurs or start-up CEOs is to raise money from venture capitalists (VCs). But ask yourself a fundamental question: Why? In the old days, entrepreneurs didn’t always do that, so why now? In the early part of the 20th century, companies which started small ended up being global corporations without huge amounts of capital being injected into them. With a sometimes limited number of informal backers, their management teams reinvested cash generated from hard-won sales to build companies step by step, often failing and restarting along the way. Was there a different entrepreneurial mentality necessitated by the scarcity of resources? Can we learn something important from the old ways? Reading even a small amount of literature on the history of business can be illuminating when seeking an answer to these questions. The Ford Motor Company was a start-up once. Henry Ford began small with a few investors to form the Detroit Automobile Company. The company failed. The assets were bought out of administration by some of the investors, who allowed Ford to carry on as the Henry Ford Company. The company failed for a second time. For Henry Ford it was a case of third time lucky; the Ford Motor Company was formed with investments totalling $28,000 in 1903. The early investors in the Ford Motor Company included a successful Detroit coal merchant and the director of a well-regarded bank. These individuals were not professional VCs, they were private investors with a sense of adventure and a vision of the future. The company operated with very little resource; Henry Ford himself didn’t take a salary and was adept at persuading others to work for very little. This approach, raising money where he could and stretching very limited resources, eventually led to the successful global corporation we know today. The early investments into Ford’s various attempts to launch were not from modern-style venture capital funds, but piecemeal investments from a group of business owners and managers who took a chance and eventually made remarkable returns (Brinkley 2004). Tight financial control and careful business practices were the secret to Ford’s early success, before the exponential growth of the Model-T powered the business to profit. Countless other early 20th-century success stories took decades to become the global corporations they are now. Throughout history, ‘start-ups’ (before they were really called that) often grew slowly and organically, and sometimes independent of a financing industry that was simpler and more limited in scope than it is today. By injecting substantial amounts of external funding, the modern venture capital industry confers upon start-ups the ability for time travel, accelerating through the difficult early years of product development and business model experimentation. It affords start-ups the ability to try designs and test markets and business models via trial and error or the scientific method now termed ‘lean start-up’, and build world-class management teams to execute aggressive growth plans, including the acquisition of smaller competitors or suppliers. Technology means that the pace of innovation is quicker than it was in Henry Ford’s day, and the race to conquer unique business opportunities before others is conducted at break-neck speed. The venture capital industry provides the fuel to grow fast…
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران