- عنوان کتاب: Building AI-Powered Products
- نویسنده: Marily Nika
- حوزه: محصولات هوش مصنوعی
- سال انتشار: 2025
- تعداد صفحه: 374
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 11.9 مگابایت
هوش مصنوعی (AI) برای دههها، حوزه اصلی تحقیق و توسعه برای دانشمندان و مهندسان کامپیوتر بوده است. در حالی که پتانسیل هوش مصنوعی سالها توسط سختافزار و نرمافزار محدود شده بود، پیشرفتهای اخیر به مدیران محصول این امکان را داده است که قدرت هوش مصنوعی را مهار کنند و آن را به راهحلهای عملی و تأثیرگذار تبدیل کنند. در سال 2023، راهاندازی ChatGPT از OpenAI و مدلهای زبانی بزرگ مشابه، چشمانداز محصولات دیجیتال را متحول کرد و به مدیران محصول این امکان را داد تا هوش مصنوعی را به روشهایی که فقط یک سال قبل غیرقابل تصور بود، در تجربیات کاربر بگنجانند. در طول یک سال، بازار شاهد انفجار کامبرین مدلهای هوش مصنوعی مولد، از ابزارهای تولید تصویر مانند Midjourney، Stable Diffusion و DALL-E گرفته تا راهحلهای جستجوی پیشرفته مانند Deepseek – و حتی سیستمهای هوش مصنوعی چندوجهی مانند Gemini گوگل – بوده است. از سال 2024، اکثر شرکتهای فناوری بر ادغام برخی از جنبههای هوش مصنوعی در محصولات خود متمرکز شدهاند و بسیاری از آنها اولویت خود را به گذار از راهحلهای هوش مصنوعی خاص به هوش مصنوعی عمومی و ایجاد تجربیات کاربری جدید با هوش مصنوعی چندوجهی و عوامل هوش مصنوعی شخصیسازی شده دادهاند. «ساخت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی: راهنمای ضروری برای مدیریت محصول هوش مصنوعی و GenAI» نقشه راهی برای پیمایش پیچیدگیهای ایجاد محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است. این راهنما با تکیه بر تجربیات من در گوگل و متا و با بهرهگیری از بینشهای آکادمی محصولات هوش مصنوعی، قصد دارد مدیران محصول، کارآفرینان و رهبران کسبوکار را به ابزارها و چارچوبهایی مجهز کند تا بتوانند با اطمینان خاطر هوش مصنوعی را در کار خود ادغام کنند.
Artificial intelligence (AI) has been a core area of research and development for computer scientists and engineers for decades. While the potential of AI remained constrained by hardware and software for years, recent breakthroughs have allowed product managers to harness AI’s power, scaling it into practical and impactful solutions. In 2023, the launch of OpenAI’s ChatGPT and similar large language models transformed the landscape of digital products, empowering product managers to infuse AI into user experiences in ways that were unimaginable just a year before. In the span of a year, the market has seen a Cambrian explosion of generative AI models, from image generation tools like Midjourney, Stable Diffusion, and DALL-E to advanced search solutions like Deepseek—and even multimodal AI systems like Google’s Gemini. As of 2024, most tech companies are focused on integrating some aspect of AI into their products, with many prioritizing the transition from task-specific AI solutions to general-purpose AI and building new user experiences with multimodal AI and personalized AI agents. Building AI-Powered Products: The Essential Guide to AI and GenAI Product Management is a road map for navigating the complexities of creating AI-driven products. Drawing on my experiences at Google and Meta, and complemented by insights from the AI Product Academy, this guide aims to equip product managers, entrepreneurs, and business leaders with the tools and frameworks to confidently integrate AI into their work.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Building AI-Powered Products
نظرات کاربران