مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب بدن من هستم – علم جدید خودآگاهی

بازدید 733
  • عنوان کتاب: Body Am I / The New Science of Self-Consciousness
  • نویسنده/انتشارات: Moheb Costandi
  • حوزه: خودآگاهی
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 215
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 6.53 مگابایت

در روز دوشنبه، 17 سپتامبر 1810، سر جوزف بنکس، رئیس انجمن سلطنتی لندن، برای تماشای خصوصی در خانه نمایشگاهی انجمن در 225 Piccadilly به دیگر دانشمندان، طبیعت شناسان و اعضای جامعه عالی پیوست. این نمایشگاه یک زن بیست و یک ساله خویسی به نام سارجی باارتمن بود که چند ماه قبل از دماغه امید خوب به انگلستان آمده بود. باارتمن کمی کمتر از 5 فوت قد داشت و مانند سایر زنان خویسان، سینه‌های بزرگ، باسن‌های بیرون زده و لب‌های واژن دراز (لب‌های کوچک) داشت که گفته می‌شود شبیه جک بوقلمون است. او اوایل همان سال توسط الکساندر دانلوپ، جراح نیروی دریایی بریتانیایی که از موقعیت خود برای تردد و تجارت نمونه های موزه از مستعمرات استفاده می کرد، به لیورپول آورده بود. او باارتمن را متقاعد کرده بود که او می تواند با نمایش بدنش در اروپا ثروت زیادی به دست آورد، و به همین دلیل بود که همراه با نمونه های عجیب و غریب دیگری که دانلوپ جمع آوری کرده بود، به انگلستان سفر کرد. در آنجا باارتمن تحت نظارت پزشکی قرار گرفت و سپس به عنوان یک جاذبه نمایش عجیب و غریب به نمایش گذاشته شد، که مردم می توانستند با هزینه دو شیلینگ آن را مشاهده کنند. “ناهید هاتنتوت”، همانطور که او نامیده می شد، به عنوان “نوعی شکلی که بیشتر مورد تحسین هموطنانش است” تبلیغ می شد. در نمایش، او لباس کوچک و تنگی پوشیده بود که «شکل‌های او را در بالا و اندازه‌ی عظیم قسمت‌های عقبی‌اش می‌ساخت. . . چنان نمایان بود که انگار [او] برهنه بود،» و روی «سکویی به ارتفاع دو پا ایستاد، که نگهبانش او را در امتداد آن هدایت می‌کرد و مانند یک حیوان وحشی به نمایش می‌گذاشت و مجبور بود همانطور که او دستور داده راه برود، بایستد یا بنشیند». چارلز متیوز، مدیر تئاتر و کمدین، پس از شرکت در یکی از نمایش های او، «او را در محاصره افراد زیادی، چند زن، یافت! یکی او را نیشگون گرفت. یکی از آقایان با عصایش به او نوک زد. یکی از خانم ها چتر خود را به کار گرفت تا مطمئن شود که همه چیز، همانطور که او آن را «ناترال» می نامید است. . . . در این مواقع تمام اقتدار نگهبان برای فرونشاندن خشم او لازم بود.» این عینیت‌سازی مدت‌ها پس از مرگ باارتمن ادامه یافت. او سرانجام به یک مربی و نمایشگر حیوانات به نام رئو فروخته شد، که او را به مدت هجده ماه در پاریس به نمایش گذاشت، قبل از مرگش در دسامبر 1815، بر اساس آنچه که ژرژ کوویر طبیعت‌شناس و جانورشناس فرانسوی آن را “یک بیماری التهابی و فوران” تشخیص داد. باارتمن پس از مرگش توسط کوویر کالبد شکافی شد و او یک مدل گچی از مغز او ساخت و باسن و واژن او را برای نمایش موزه حفظ کرد. او همچنین گزارش مفصلی از آناتومی او منتشر کرد و از آن به عنوان مدرکی برای نژادپرستی علمی خود استفاده کرد. مغز، اسکلت و اندام تناسلی باارتمن تا سال 1974 در موزه هوم به نمایش گذاشته شد. بیست سال بعد، پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا درخواست کرد که بقایای او به کشور بازگردانده شود و دولت فرانسه در سال 2002 تسلیم شد.1 برای مخاطبانش. باارتمن منبع شیفتگی و نفرت بود که مظهر زشتی، وحشی گری و تمایلات جنسی بدوی نژادهای فرودست بود. با این حال، امروزه برای بسیاری، رفتار بی شرمانه ای که با او شد، مظهر ماهیت نژادپرستانه و استثمارگرانه استعمار است. اما داستان غم انگیز باارتمن نیز شیفتگی ما به فرم و ظاهر بدن را برجسته می کند. اکنون، مانند آن زمان، جوامع ما نسبت به بدن انسان وسواس دارند – شاید حتی بیشتر. افرادی که بدنشان زیبا تلقی می شود، هم تجلیل می شوند و هم عینیت می یابند، در حالی که کسانی که بدنشان زشت تلقی می شود ممکن است «بدن شرمنده» یا بدتر از آن باشند. تا حدودی در پاسخ به این، محبوبیت حرکت مثبت بدن، که از پذیرش بدن همه بدون در نظر گرفتن اندازه، شکل یا توانایی فیزیکی حمایت می کند، در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

On Monday, September 17, 1810, Sir Joseph Banks, president of the Royal Society of London, joined other scientists, naturalists, and members of high society for a private viewing in the society’s house of exhibition at 225 Piccadilly. The exhibit was a twenty-one- year- old Khoisan woman named Saartjie Baartman, who had arrived in England from the Cape of Good Hope several months earlier. Baartman stood a little under 5 feet tall and, like other Khoisan women, had large breasts, protruding buttocks, and elongated vaginal lips (labia minora), said to resemble a turkey’s wattle. She had been brought to Liverpool earlier that year by Alexander Dunlop, a British naval surgeon who used his position to traffic and trade museum specimens from the colonies. He had convinced Baartman that she could make a fortune exhibiting her body in Europe, and so it was that she traveled to England, along with various other exotic specimens Dunlop had collected. There Baartman was subjected to medical observation and then exhibited as a freak show attraction, which members of the public could view at a cost of two shillings. The “Hottentot Venus,” as she was called, was advertised as having “the kind of shape which is most admired by her countrymen”; on display, she wore a small, tight dress that made “her shapes above and the enormous size of her posterior parts . . . as visible as if [she] were naked,” and she stood on a “stage two feet high, along which she was led by her keeper and exhibited like a wild beast, being obliged to walk, stand or sit as he ordered.” Upon attending one of her shows, the theater manager and comedian Charles Matthews “found her surrounded by many persons, some females! One pinched her; one gentleman poked her with his cane; one lady employed her parasol to ascertain that all was, as she called it ‘nattral.’ This inhuman baiting the poor creature bore with sullen indifference, except upon some provocation, when she seemed inclined to resent brutality. . . . On these occasions it took all the authority of the keeper to subdue her resentment.” This objectification continued long after Baartman’s death. She was eventually sold to an animal trainer and showman named Réaux, who exhibited her in Paris for some eighteen months, before her death in December 1815, from what the French naturalist and zoologist Georges Cuvier diagnosed as “une maladie inflammatoire et éruptive.” Upon her death, Baartman was autopsied by Cuvier, who made a plaster model of her brain and preserved her buttocks and vagina for museum display. He also published a detailed account of her anatomy, and used it as evidence for his scientific racism. Baartman’s brain, skeleton and genitalia remained on display in the Musée de L’Homme until 1974. Twenty years later, after election as president of South Africa, Nelson Mandela requested that her remains be repatriated, and the French government capitulated in 2002.1 For her audiences, Baartman was a source of fascination and revulsion, who epitomized the ugliness, savagery, and primitive sexuality of the inferior races. For many today, however, the shameless treatment she received epitomizes the racist and exploitative nature of colonialism. But Baartman’s tragic story also highlights our fascination with the form and appearance of the body. Now, as then, our societies are obsessed with the human body—perhaps even more so. People whose body is perceived to be beautiful are both celebrated and objectified, whereas those whose body is deemed to be ugly may be “body shamed,” or worse. Partly in response to this, the popularity of the body positivity movement, which advocates the acceptance of everyone’s body regardless of size, shape, or physical ability, has grown enormously in recent years.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: Body Am I / The New Science of Self-Consciousness

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید