- عنوان کتاب: Big-Data,-Mining,-and-Analytics-Components-of-Strategic-Decision-Making
- نویسنده/انتشارات: Thomas H. Davenport
- حوزه: تجزیه و تحلیل کلان داده,تصمیم گیری استراتژیک
- سال انتشار: 2014
- تعداد صفحه: 306
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.02 مگابایت
کلان داده و تجزیه و تحلیل قول می دهند که عملاً هر صنعت و عملکرد تجاری را در دهه آینده تغییر دهد. هر سازمانی که زودتر با داده های بزرگ شروع به کار کند می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی به دست آورد. درست همانطور که رقبای تحلیلی اولیه در عصر «دادههای کوچک» (از جمله بانک Capital One، Progressive Insurance و هتلهای ماریوت) از رقبای خود جلو افتادند و مزیت رقابتی قابل توجهی ایجاد کردند، اکنون زمان آن است که شرکتها از فرصت دادههای بزرگ استفاده کنند. .
همانطور که این کتاب توضیح می دهد، پتانسیل داده های بزرگ توسط دستگاه های محاسباتی و جمع آوری داده های همه جا حاضر فعال می شود. حسگرها و ریزپردازنده ها به زودی در همه جا خواهند بود. تقریباً هر وسیله مکانیکی یا الکترونیکی میتواند دنبالهای بر جای بگذارد که عملکرد، موقعیت یا وضعیت آن را توصیف میکند. این دستگاهها و افرادی که از آنها استفاده میکنند، از طریق اینترنت ارتباط برقرار میکنند – که منجر به منبع داده گسترده دیگری میشود. وقتی همه این بیت ها با سایر رسانه ها – تلفن بی سیم و سیمی، کابل، ماهواره و غیره – ترکیب شوند، آینده داده ها حتی بزرگتر به نظر می رسد.
در دسترس بودن همه این داده ها به این معنی است که تقریباً هر کسب و کار یا فعالیت سازمانی می تواند به عنوان یک مشکل یا ابتکار داده بزرگ در نظر گرفته شود. تولید، که در آن اکثر ماشینها از قبل یک یا چند ریزپردازنده دارند، به طور فزایندهای به یک محیط کلان داده تبدیل میشود. بازاریابی مصرفکننده، با تعداد بیشمار نقاط تماس مشتری و جریانهای کلیک، در حال حاضر یک مشکل بزرگ داده است. گوگل حتی ماشین خودران خود را به عنوان یک پروژه کلان داده توصیف کرده است. کلان داده ها انکارناپذیر است، اما باید در زمینه قرار داده شوند.
اگرچه ممکن است به نظر برسد که موضوع کلان داده چند سال پیش از سران متخصصان فناوری اطلاعات و مدیریت سرچشمه گرفته است، این مفهوم در واقع سابقه طولانی دارد. همانطور که استفان کودیبا در این کتاب به وضوح توضیح میدهد، این نتیجه تلاشهای متعدد در طول چندین دهه برای درک دادهها، خواه بزرگ یا کوچک، ساختاریافته یا بدون ساختار، حرکت سریع یا کاملاً ثابت است. کودیبا و همکارانش در این جلد، دانش و تجربه کافی برای قرار دادن کلان داده ها را در زمینه گسترده تر هوش تجاری و سازمانی دارند.
Big data and analytics promise to change virtually every industry and business function over the next decade. Any organization that gets started early with big data can gain a significant competitive edge. Just as early analytical competitors in the “small data” era (including Capital One bank, Progressive Insurance, and Marriott hotels) moved out ahead of their competitors and built a sizable competitive edge, the time is now for firms to seize the big data opportunity.
As this book describes, the potential of big data is enabled by ubiquitous computing and data gathering devices; sensors and microprocessors will soon be everywhere. Virtually every mechanical or electronic device can leave a trail that describes its performance, location, or state. These devices, and the people who use them, communicate through the Internet—which leads to another vast data source. When all these bits are combined with those from other media—wireless and wired telephony, cable, satellite, and so forth—the future of data appears even bigger.
The availability of all this data means that virtually every business or organizational activity can be viewed as a big data problem or initiative. Manufacturing, in which most machines already have one or more microprocessors, is increasingly becoming a big data environment. Consumer marketing, with myriad customer touchpoints and clickstreams, is already a big data problem. Google has even described its self-driving car as a big data project. Big data is undeniably a big deal, but it needs to be put in context.
Although it may seem that the big data topic sprang full blown from the heads of IT and management gurus a couple of years ago, the concept actually has a long history. As Stephan Kudyba explains clearly in this book, it is the result of multiple efforts throughout several decades to make sense of data, be it big or small, structured or unstructured, fast moving or quite still. Kudyba and his collaborators in this volume have the knowledge and experience to put big data in the broader context of business and organizational intelligence.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Big-Data,-Mining,-and-Analytics-Components-of-Strategic-Decision-Making
نظرات کاربران