- عنوان کتاب: Seeing the Unseen / Behind Chinese Tech Giants’ Global Venturing
- نویسنده: GUOLI CHEN
- حوزه: توسعه اقتصادی چین
- سال انتشار: 2022
- تعداد صفحه: 243
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 5.88 مگابایت
ما از طریق یک دوره INSEAD، “استراتژی چین” با یکدیگر کار کرده ایم، که در آن شرکت کنندگان و دانش آموزان به طور فزاینده ای به یک پدیده در حال ظهور علاقه مند شدند: شرکت های فناوری و اینترنت چینی در حال گسترش به خارج از چین. از طریق تعاملات در این دوره، ما شروع به فرموله کردن یک تصویر روشن در مورد آنچه واقعاً در پشت این امواج گسترش جهانی اتفاق می افتد، کردیم. بذر تالیف مشترک کتابی برای ارائه استراتژی ها، داستان ها و درس های آموخته شده از سفرهای جهانی شرکت های فناوری چینی کاشته شده بود. تعداد فزاینده ای از شرکت های چینی از چین خارج شدند و در بازار بین المللی فعال تر شدند تا جاه طلبی های جهانی خود را دنبال کنند. به عنوان مثال، در سال 2014، Tencent یک کمپین تلویزیونی بزرگ در سراسر جهان راه اندازی کرد که در آن فوتبالیست مشهور لیونل مسی در حال تبلیغ ویچت بود. در سال 2016، علی بابا Lazada را خریداری کرد که در آن زمان پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو در آسیای جنوب شرقی بود. سال بعد، Souq، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک خاورمیانه، با تخفیف 45 درصدی به آمازون فروخته شد – یکی از دلایل آن تهدید یک شرکت تجارت الکترونیک چینی به نام JollyChic بود که قبلاً نامشخص بود. در سال 2019، Transsion، یک پخش کننده گوشی های هوشمند چینی که به بزرگترین (از نظر فروش) در آفریقا تبدیل شد، وارد بازار عمومی شد. در سال 2020، TikTok به بزرگترین تهدید امنیت ملی برای ایالات متحده از نظر دونالد ترامپ تبدیل شد. در آوریل 2022، شرکت SheIn که در زمینه تجارت الکترونیک مد مستقر در چین است، در یک دور سرمایه گذاری 100 میلیارد دلار ارزش داشت که ارزش آن بیش از مجموع اچ اند ام و زارا بود. بسیاری از شرکتهای کمتر شناختهشده و همچنین شرکتهایی مانند Sea Group مستقر در سنگاپور، که توسط جامعه جهانی چینی و با الهام از مدلهای تجاری در چین تأسیس شدهاند، وجود دارند که حضور خود را در نقاط مختلف جهان نشان میدهند. ما سوالات بیشتری را از مخاطبان و مشتریان مختلف خارج از چین در مورد این پدیده، تأثیر بالقوه آن و نحوه پاسخگویی بخشهای مختلف اکوسیستم تجاری به آن دریافت کردهایم. رهبران ارشد شرکتهای شرکتکننده در برنامههای پردیس INSEAD فرانسه درباره پیامدهای حریم خصوصی دادههای علیبابا و شرکتهای وابسته آن، از جمله Ant Group، که دولت چین در سال 2020 عرضه اولیهی اولیهاش را لغو کرد، بحث کردند. مدیران شرکت های Fortune 500 سوالاتی را در مورد سبک های رهبری چین و افسانه ظهور ناگهانی مطرح کردند و سعی کردند بفهمند که چگونه تغییر سیاست ها بر رقابت و همکاری بین شرکت های فناوری چین و ایالات متحده تأثیر می گذارد. فرزندان یک شرکت بزرگ رسانه ای در فیلیپین از آنها پرسیدند که چگونه می توانند دارایی های رسانه ای خود را اصلاح کنند و از Toutiao، موفقیت اولیه ByteDance مادر TikTok، بیاموزند. و در سراسر آسیای جنوب شرقی، جنوب آسیا و آفریقا، تنظیمکنندههای مالی به سختی تلاش کردهاند تا چگونگی تنظیم مجموعهای از شرکتهای فینتک را که از مدلهای چینی کپی میکنند، متخصصان فنی چینی را به کار میگیرند و توسط گروههای چینی سرمایهگذاری میکنند، تنظیم کنند. ما همچنین تعداد زیادی درخواست از کارآفرینان، رهبران شرکتها و سرمایهگذاران چینی که به دنبال گسترش به بازارهای خارجی هستند، دریافت کردهایم. از کجا شروع کنیم، چه چیزی را آماده کنیم، چه کسی را به صورت محلی استخدام کنیم یا چه کسی را به عنوان مهاجر بفرستیم، چه مقدار منابع را باید تخصیص دهیم – برای این رهبران فناوری چینی که به نبردهای بزرگ در بازار بزرگ تک کشوری عادت دارند، تنوع و پراکندگی بازارهای جهانی دلهره آور هستند هر چه بیشتر در مورد این سؤالات با احزاب مختلف بحث و مناظره داشتیم، بیشتر احساس می کردیم که باید کاری انجام دهیم. همهگیری کووید-19، که ما و همچنین طرفداران اکوسیستم ما را زمینگیر کرد، کاتالیزوری شد تا تلاشهایمان را برای ترکیب همه این مشاهدات، افکار و تأملات در نوشتن انجام دهیم. ما امیدواریم که در این کتاب بینش های مفیدی بیابید – مهم نیست که با این شرکت های فناوری چینی (و آنهایی که از آنها الهام گرفته اند) کار می کنید، با آنها رقابت می کنید، به آنها می پیوندید یا آنها را تنظیم می کنید، یا بخشی از سفر جهانی آنها هستید. ما همچنین در حال تعبیه برخی اصطلاحات و عبارات سنتی چینی هستیم که ممکن است به توضیح برخی از اعمال و موقعیتها کمک کند – تمام تلاش خود را میکنیم تا آنها را مرتبط و قابل درک کنیم. از آنجایی که این بخش به سرعت در حال تحول است که در آن تغییرات هر ماه اتفاق می افتد، به ویژه در محیط ژئوپلیتیک جهانی فعلی که در آن زندگی می کنیم، ما به دنبال آن هستیم که شما را با آخرین اتفاقات، مطالعات موردی، و بازتاب ها به روز کنیم. در خبرنامه ما در http://www.poplstrategy.com/ مشترک شوید. همچنین اگر مایلید در مورد این موضوعات با ما صحبت کنید، می توانید از طریق وب سایت با ما تماس بگیرید.
WE HAVE BEEN WORKING with each other through an INSEAD course, “China Strategy,” where participants and students increasingly took an interest in an emerging phenomenon: Chinese tech and internet companies expanding out of China. Through interactions at the course, we began to formulate a clear picture about what is really happening behind these waves of global expansion. The seed of co-authoring a book to put the strategies, stories, and lessons learned of Chinese tech firms’ global journeys had been planted. An increasing number of Chinese firms stepped out of China and became more active in the international market to pursue their global ambitions. For instance, in 2014, Tencent launched a large TV campaign across the world featuring famous footballer Lionel Messi promoting WeChat; in 2016, Alibaba acquired Lazada, then Southeast Asia’s leading ecommerce platform; the following year, Souq, the Middle East’s largest ecommerce platform, was sold to Amazon at a steep 45% discount—one of the reasons was the threat from a previously unheard- of Chinese ecommerce company called JollyChic; in 2019, Transsion, a Chinese smartphone player that became the largest (by sales) in Africa, went public; in 2020, TikTok became the biggest national security threat to the United States in the eyes of Donald Trump; in April 2022, China-based fast-fashion ecommerce player SheIn was valued at $100 billion in a funding round, worth more than H&M and Zara combined. There are many more less-known companies, as well as companies such as Singapore-based Sea Group, founded by the global Chinese community and inspired by business models in China, that are making their presence felt in different parts of the world. We have been receiving more and more questions from various audiences and clients from outside China on this phenomenon, its potential impact, and how different parts of the business ecosystem should respond to it. Senior corporate leaders participating in programs at INSEAD’s France campus debated about the data privacy implications of Alibaba and its affiliate companies, including Ant Group, whose IPO was shelved by the Chinese government in 2020; executives of Fortune 500 firms raised questions about Chinese leadership styles and the myth of sudden rise, and tried to understand how the change of policies influences the competition and cooperation between Chinese and US tech firms; the scion of a large media conglomerate in the Philippines inquired how they could revamp their media assets and learn from Toutiao, the original success of TikTok parent ByteDance. And across Southeast Asia, South Asia, and Africa, financial regulators have been working very hard to figure out how to regulate the array of fintech companies copying Chinese models, employing Chinese technical experts, and being invested in by Chinese groups. We have also received a large number of enquiries from entrepreneurs, company leaders, and investors from China looking to expand into foreign markets. Where to start, what to prepare, whom to hire locally or send as expats, how much resources to allocate—for these Chinese tech leaders who are used to fighting big battles in a large single-country market, the variety and fragmentation of global markets are daunting. The more discussion and debates we had on these questions with various parties, the more we felt that we needed to do something. The COVID-19 pandemic, which grounded us as well as our ecosystem interlocuters, became the catalyst for us to commit our efforts to synthesize all these observations, thoughts, and reflections into writing. We hope that you find useful insights in this book—no matter if you’re working with, competing against, joining, or regulating these Chinese tech firms (and those inspired by them), or being part of their global journey. We are also embedding some traditional Chinese idioms and phrases that might help explain some actions and situations—we try our best to make them relevant and easy to understand. As this is a fast-evolving sector in which changes happen every month, especially in the current global geopolitical environment we are living in, we look to update you with the latest happenings, case studies, and reflections as they happen. Subscribe to our newsletter at http://www.poplstrategy.com/. You can also reach us through the website if you would like to discuss these topics with us.
این کتاب را بصورت رایگان از لینک زیر دانلود نمایید.
Download: Seeing the Unseen / Behind Chinese Tech Giants’ Global Venturing
نظرات کاربران