طی چندین سال گذشته، دولتها، شرکتهای انتفاعی، سازمانهای رفاهی و سایر نهادها بهطور فزایندهای شروع به تکیه بر یافتههای علوم رفتاری برای توسعه محصولات، فرآیندها و تجربیات «سازگار با انسان» برای ذینفعان داخلی و خارجی خود کردهاند. این رشد احتمالاً توسط کتاب Nudge در سال 2008 توسط ریچارد تالر و کاس سانستاین و متعاقب آن تأسیس اولین تیم بینش رفتاری در داخل دولت در بریتانیا در سال 2010 تسریع شد.
Over the past several years, governments, for-profit enterprises, welfare organizations, and other entities have increasingly started relying on findings from the behavioral sciences to develop more “human-compliant” products, processes, and experiences for their internal and external stakeholders. This growth was perhaps catalyzed by the 2008 book Nudge by Richard Thaler and Cass Sunstein, and the subsequent establishment of the first-ever behavioral insights team within the government in the United Kingdom in 2010.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران