مجله علمی تفریحی بیبیس
0

دانلود کتاب همه زنده ها و مردگان – تحقیق شخصی در مورد تجارت مرگ

بازدید 416
  • عنوان کتاب: ALL THE LIVING AND THE DEAD
  • نویسنده: HAYLEY CAMPBELL
  • حوزه: مرگ
  • سال انتشار: 2022
  • تعداد صفحه: 289
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 19.7 مگابایت

شما به دنیا نیامده اید که بدانید خواهید مرد. یک نفر باید خبر بدهد. از پدرم پرسیدم که آیا او بود، اما او یادش نمی آمد. برخی از مردم به یاد می آورند که به آنها گفته شده است: آنها لحظه ای دارند که می توانند مشخص کنند که زندگی به قبل و بعد از کجا کشیده شده است. آنها می توانند صدای برخورد پرنده ای به پنجره و شکستن گردنش روی شیشه را قبل از سقوط به خاطر بیاورند. آن‌ها می‌توانند وضعیتی را به خاطر بیاورند که برایشان توضیح داده می‌شد، زیرا بدن لنگی و پر از پاسیو کنده شد و در باغ دفن شد، اثر غبارآلود بال‌هایشان بیشتر از مراسم خاکسپاری ماندگار شد. شاید مرگ به شکل ماهی قرمز یا پدربزرگ و مادربزرگ به سراغ شما آمده است. ممکن است در مدت زمانی که طول کشید تا باله ها در چرخش کاسه توالت ناپدید شوند، میزان مرگ و میر را تا آنجا که می توانستید یا نیاز داشتید پردازش کرده باشید. من یکی از آن لحظات را ندارم. من نمی توانم زمانی را قبل از مرگ به یاد بیاورم. مرگ فقط آنجا بود، همه جا، همیشه. شاید با پنج زن مرده شروع شد. در تمام مدت تک رقمی من، پدرم – ادی کمپبل، هنرمند کتاب های مصور – مشغول کار بر روی یک رمان گرافیکی به نام از جهنم، نوشته آلن مور بود. این در مورد جک چاک دهنده است و وحشت کامل وحشیگری او را در سیاه و سفید خراش نشان می دهد. “جاکاریپی” آنقدر بخشی از زندگی ما بود که خواهر کوچکم برای خوردن صبحانه کلاه بالایی بر سر می گذاشت و من روی نوک انگشتان پا می ایستادم تا صحنه های جنایتی را که به تخته نقاشی پدرم چسبانده شده بود مطالعه کنم در حالی که سعی می کردم او را با آن موافقت کنم. چیزی که مامان بهش نه گفته بود آنجا بودند، زنانی که از بدنشان جدا شده بودند، گوشتی که از صورت و ران‌هایشان جدا شده بود. در کنار آنها، عکس‌های کالبد شکافی شدید، سینه‌ها و شکم‌های آویزان، توپ راگبی به هم چسبیده که از گردن تا کشاله ران دوخته شده بود. یادم می‌آید که به آنها نگاه کردم و شوکه نشدم، بلکه مجذوب شدم. می خواستم بدانم چه اتفاقی افتاده است. می خواستم بیشتر ببینم. ای کاش تصاویر واضح تر بودند، کاش رنگی بودند. وضعیت آنها به قدری از هر چیزی که من از زندگی می دانستم دور بود که ترسناک تر از آن بود – برای من در آنجا در بریزبن استوایی استرالیا، مانند خیابان های مه آلود لندن که در آن زندگی می کردند، غریبه بود. اکنون نگاه کردن به همان عکس‌ها کاملاً متفاوت است – من خشونت، مبارزه و زن‌ستیزی، زندگی‌های از دست رفته را می‌بینم – اما در آن زمان، زبان احساسی برای پردازش چیزی به این وحشتناکی نداشتم. بالاتر از سطح درک من پرواز کرد، اما در جایی بالا پرنده به شیشه پنجره برخورد کرد. از آن زمان تاکنون بدن را از پاسیو جدا می کنم و آن را به سمت نور نگه می دارم.

You aren’t born knowing you will die. Someone has to break the news. I asked my dad if it was him, but he can’t remember. Some people remember being told: they have a moment they can pinpoint where life cleaved into before and after. They can remember the sound of a bird hitting the window, breaking its neck on the glass before the fall. They can recall the situation being explained to them as the limp, feathered body was peeled off the patio and buried in the garden, the dusty imprint of their wings lasting longer than the funeral. Maybe death came to you in the form of a goldfish or a grandparent. You might have processed mortality as much as you were able, or needed to, in the time it took for the fins to disappear in the swirl of a toilet bowl. I don’t have one of those moments. I can’t remember a time before death existed. Death was just there, everywhere, always. Maybe it began with the five dead women. Throughout my single digits, my dad – Eddie Campbell, a comic book artist – was working on a graphic novel called From Hell, written by Alan Moore. It’s about Jack the Ripper and shows the full horror of his brutality in scratchy black and white. ‘Jackarippy’ was such a part of our lives that my tiny sister would wear the top hat to eat breakfast, and I would stand on tiptoes to study the crime scenes that were pinned to my dad’s drawing board while trying to get him to agree to something Mum had said no to. There they were, the disembowelled women, the flesh torn from their faces and thighs. Next to them, the stark autopsy photographs, their sagging breasts and bellies, the pinched rugby-ball stitching from neck to groin. I remember looking up at them and feeling not shocked, but fascinated. I wanted to know what had happened. I wanted to see more. I wished the pictures were clearer, I wished they were in colour. Their situation was so removed from anything I knew of life that it was too other to be frightening – it was as alien to me there in tropical Brisbane, Australia, as the foggy London streets where they had lived. To look at those same photographs now is an entirely different thing – I see violence, the struggle and misogyny, the lost lives – but back then, I didn’t have the emotional language to process something so terrible. It flew above my level of comprehension, but somewhere up there the bird hit the windowpane. Ever since then I have been peeling the body off the patio, holding it up to the light.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: ALL THE LIVING AND THE DEAD

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید