0

دانلود کتاب راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش فراگیر و باکیفیت

بازدید 363
  • عنوان کتاب: AI Based Solutions for Inclusive Quality Education
  • نویسنده: K.M. Soni, Nitasha Hasteer, Aditi Bhardwaj
  • حوزه: آموزش هوشمند
  • سال انتشار: 2026
  • تعداد صفحه: 159
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • نوع فایل: pdf
  • حجم فایل: 1.46 مگابایت

آموزش ریشه هوش انسانی است و با تغذیه آن با دانش، کمک به ایجاد مهارت‌های حل مسئله و توانایی‌های استدلال، مهم‌ترین نقش را در توسعه و شکل‌دهی به هوش انسان ایفا می‌کند. آموزش برای رشد شخصی و حرفه‌ای فرد ضروری است و او را به سمت نوآوری‌های چشمگیر در جامعه سوق می‌دهد. در عصر مدرن، فناوری‌های پرسرعت مانند هوش مصنوعی (AI) راه را برای عصر جدید آموزش هموار می‌کنند. آموزش پیش از این تا این حد در دسترس، شخصی‌سازی‌شده و انعطاف‌پذیر نبوده است. این تغییر تحول‌آفرین منجر به آموزش فراگیر برای هر یک از یادگیرندگان در سراسر جهان، صرف نظر از پیشینه آنها، شده است و آن را به چیزی بیش از پیشرفت فناوری‌های موجود تبدیل کرده است. این کتاب به بررسی چگونگی مهار هوش مصنوعی برای ایجاد آموزش با کیفیت فراگیر برای همه می‌پردازد و مجموعه‌ای از فصل‌های دانشگاهیان برجسته است که حول محور دستور کار هوش مصنوعی و نقش تحول‌آفرین آن در بخش آموزش می‌چرخد. این کتاب با مقدمه‌ای بر موضوع – «قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی در زمینه آموزشی» آغاز می‌شود. پس از فصل مقدماتی، فصل بعدی با عنوان «بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تقویت آموزش باکیفیت فراگیر در مؤسسات آموزش عالی» به بررسی چگونگی سودمندی یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی برای مربیان و یادگیرندگان و همچنین شناسایی ابزارهای مدرن هوش مصنوعی مورد استفاده در آموزش عالی می‌پردازد. «هوش مصنوعی و آموزش فراگیر: افزایش عدالت، تعامل و تعالی»، با برجسته کردن چگونگی گشودن دروازه‌ها توسط هوش مصنوعی و فناوری‌های مدرن برای همه یادگیرندگان، صرف نظر از پیشینه یا مجموعه مهارت‌های آنها، این مجموعه را بیش از پیش تقویت می‌کند. پس از این، فصل بعدی با عنوان «ابزارهای هوش مصنوعی برای مربیان و یادگیرندگان برای بهینه‌سازی فرآیندهای آموزش و یادگیری» به بررسی راه‌حل‌های قدرتمند برای بهینه‌سازی فرآیند یادگیری و تدریس با استفاده از دستیاران آموزشی و یادگیری هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازد و پلتفرم‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی را فهرست می‌کند. «هوش مصنوعی – یک معمار دیجیتال برای توسعه برنامه درسی» استفاده از هوش مصنوعی را برای افزایش کارایی در طراحی برنامه درسی، هوش مصنوعی برای یادگیری شخصی‌سازی شده و عملکرد هوش مصنوعی مولد در توسعه برنامه درسی و ملاحظات اخلاقی در طراحی برنامه درسی مبتنی بر هوش مصنوعی برجسته می‌کند. فصل «سیستم بازخورد خودکار مربی مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش و پژوهش» مروری سیستماتیک بر ادبیات مربوط به بازخورد خودکار و سیستم‌های بازخورد خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش به منظور ارتقاء کیفیت تدریس ارائه می‌دهد. فصل بعدی با عنوان «افزایش آمادگی معلمان برای ادغام تفکر محاسباتی از طریق فعالیت‌های آنپلاگد: استفاده از سبک‌های یادگیری و تیپ‌های شخصیتی MBTI»، به بحث در مورد یک راه‌حل بالقوه برای آموزش مربیان بر اساس سبک‌های یادگیری آنها می‌پردازد تا با پرداختن به نیازها و چالش‌های متمایز موجود در کلاس‌های درس، به عملکرد آموزشی مؤثر دست یابند. در نهایت، «انقلابی در هوش مصنوعی برای از بین بردن موانع در آموزش کودکان دارای نیازهای ویژه» به بررسی چشم‌اندازهای نوآورانه مرتبط با هوش مصنوعی برای ایجاد یک محیط آموزشی بدون مانع برای کودکان دارای نیازهای ویژه می‌پردازد. ما، به عنوان ویراستاران، از این فرصت استفاده می‌کنیم تا از سازمان‌های خود که محیطی مساعد برای انتشار این کتاب فراهم کرده‌اند، تشکر کنیم. مایلیم از همه مشارکت‌کنندگان فصل‌های مختلف که در هر مرحله از انتشار با ما همکاری کردند و به ما در عبور از این کار عظیم کمک کردند، قدردانی کنیم. همچنین مایلیم از داوران متخصصی که در بررسی فصل‌های کتاب به ما کمک کرده‌اند، قدردانی کنیم. از همه اعضای خانواده و دوستانمان که در این سفر انتشار کتاب به ما کمک کرده‌اند، صمیمانه سپاسگزاریم. از تک تک افرادی که در این تلاش از ما حمایت کرده‌اند، به ویژه آقای لالیت شارما، قدردانی می‌کنیم. در نهایت، از تیم انتشارات CRC Press که در تدوین کتاب و تبدیل آن به یک محصول قابل فروش، تمام حمایت‌های لازم را از ما کرده‌اند، سپاسگزاریم. امیدواریم این کتاب منبع ارزشمندی برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی باشد که مشتاق کسب دانش در زمینه فناوری‌های آموزشی هستند و کسانی که آینده‌ای را تصور می‌کنند که در آن هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای فراگیری و نه محرومیت عمل می‌کند.

Education is the very root of human intelligence, it plays the most crucial role in developing and shaping human intellect by feeding it with knowledge, helping it build problem- solving skills and reasoning capabilities. Education is essential for an individual for personal as well professional growth, leading them to transform society with remarkable innovations. In the modern age, the fast- paced technologies like artificial intelligence (AI) are paving the way for education’s new era. Education has not been this accessible, personalized and flexible before. This transformational shift has resulted in inclusive education for each and every learner across the globe irrespective of their background, making it more than an advancement of existing technologies. This book explores how AI can be harnessed to create inclusive quality education for all and is a compilation of chapters from leading academicians revolving around the agenda of AI and its transformative role in the education sector. This book starts with an Introduction to the theme – ‘Transformative Power of Artificial Intelligence in the Educational Context’. Following the introductory chapter, the next chapter ‘Leveraging AI to Foster Inclusive Quality Education in Higher Educational Institutes’ discusses how AI- powered learning benefits educators and learners along with the identification of modern AI tools used in higher education. ‘AI and Inclusive Education: Enhancing Equity, Engagement, and Excellence’, further strengthens the compilation by highlighting how AI and modern technologies have opened gates for all learners irrespective of their background or skill sets. Following this, the next chapter, ‘Artificial Intelligence Tools for Instructors and Learners to Optimize the Teaching and Learning Processes’ delves into powerful solutions to optimize the learning and teaching process by leveraging AI- based intelligent tutoring and learning assistants and lists the various AI- enabled platforms. ‘Artificial Intelligence – A Digital Architect for Curriculum Development’ highlights the use of AI for increased efficiency in curriculum design, AI for personalized learning and the function of generative AI in curriculum development and ethical considerations in AI driven curriculum design. The chapter on ‘Artificial- Intelligence- Based Automated Instructor Feedback System for Education and Research’ presents a systematic review of literature on automatic feedback and AI- based automated feedback systems for education to enhance the quality of teaching. The next chapter on ‘Enhancing Teacher Preparation for Integrating Computational Thinking through Unplugged Activities: Utilizing Learning Styles and MBTI Personality Types’, discusses a potential solution for the training of educators based on their learning styles to achieve effective teaching performance by addressing the distinct needs and challenges faced in classrooms. Finally, ‘Revolutionizing AI to Break Down Barriers in Education for Children with Special Needs’ explores innovative AI- related prospects for creating a barrier0free educational environment for children with special needs. We, as editors, take this opportunity to thank our organizations, which have provided us with a conducive environment to publish this book. We wish to acknowledge all the contributors of different chapters who cooperated with us at every stage of publication and helped us to sail through this mammoth task. We would also like to extend our gratitude to the expert reviewers who have helped us in reviewing the book chapters. We owe our sincere gratitude to all our family members and friends who have helped us through this journey of publishing a book. Our appreciation goes to each and every individual who has supported us in this endeavour, with a special mention to Mr. Lalit Sharma. Last but not least, we are grateful to the publishing team of CRC Press who have provided all the support to us in the compilation of the book and shaped it into a marketable product. We hope that this book will prove to be a valuable resource for AI enthusiasts aspiring to gain knowledge in the field of education technologies and those who envision a future where AI serves as a tool for inclusivity and not exclusion.

این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:

Download: AI Based Solutions for Inclusive Quality Education

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاه شما توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

X
آموزش نقاشی سیاه قلم کلیک کنید