- عنوان کتاب: Absolute Beginner’s Python Programming
- نویسنده: Kevin Wilson
- حوزه: برنامه نویسی پایتون
- سال انتشار: 2023
- تعداد صفحه: 264
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 14.0 مگابایت
برنامه کامپیوتری چیست؟ یک برنامه کامپیوتری مجموعه ای از دستورالعمل های مختصر است که به زبان برنامه نویسی نوشته شده و به ترتیب به منظور دستیابی به یک کار اجرا می شوند. یک برنامه کامپیوتری معمولاً داده هایی مانند یک رشته یا یک عدد را می گیرد و نوعی پردازش را برای تولید نتایج انجام می دهد. ما معمولا به داده ها به عنوان ورودی برنامه و نتایج به عنوان خروجی برنامه اشاره می کنیم. برای نوشتن برنامه های کامپیوتری از زبان برنامه نویسی کامپیوتر استفاده می کنیم. زبان های مختلفی مانند بیسیک، سی، سی پلاس پلاس و پایتون وجود دارد. در این راهنما، ما قصد داریم روی زبان برنامه نویسی پایتون تمرکز کنیم. هر برنامه کامپیوتری دادهها را دستکاری میکند تا نتیجهای ایجاد کند، بنابراین بیشتر زبانها به برنامهنویس اجازه میدهند تا نامهایی را برای هر مورد از دادهها انتخاب کند. به این موارد متغیر می گویند. متغیر همانطور که از نام آن پیداست آیتمی است که می تواند مقادیر مختلفی را در حین اجرای برنامه داشته باشد. متغیرها می توانند داده های مختلف را ذخیره کنند و انواع مختلف می توانند کارهای متفاوتی انجام دهند. به عنوان مثال، یک متغیر می تواند یک عدد صحیح برای ذخیره یک عدد کامل، یک شناور برای ذخیره اعداد با ارقام اعشاری، یک رشته برای ذخیره متن یا یک لیست برای ذخیره اقلام داده های متعدد باشد. اگر برنامهای برای محاسبه مساحت مثلث بنویسیم، میتوانیم متغیرهایی از نوع صحیح یا شناور برای طول، ارتفاع و یک برای نتیجه داشته باشیم زیرا همه آنها اعداد هستند. بخش پردازش برنامه از اعداد ذخیره شده در متغیر طول و ارتفاع استفاده می کند، سپس نتیجه را برای نتیجه به متغیر اختصاص می دهد. ما در فصل 3 به متغیرها و انواع داده ها با جزئیات بیشتری نگاهی خواهیم انداخت در برنامه های بزرگتر، ما اغلب باید بر اساس ورودی کاربر، یک نتیجه محاسبه شده یا شرایط تصمیم گیری کنیم. در این حالت از دستور if استفاده می کنیم. به این می گویند انتخاب. برخی از بلوک های کد نیز ممکن است نیاز به تکرار داشته باشند، در این مورد ما از یک حلقه استفاده می کنیم. به این می گویند تکرار. ما در فصل 4 نگاهی دقیق تر به این موضوع خواهیم داشت. بسیاری از برنامه های کامپیوتری مدرن دارای رابط های کاربری گرافیکی فانتزی هستند که به کاربر اجازه می دهد با دکمه ها، پنجره ها و منوها تعامل داشته باشد. اینها به عنوان برنامه های کاربردی نرم افزاری یا برنامه ها شناخته می شوند. ما در فصل 11 نگاهی به ساخت یک برنامه ساده با رابط کاربری گرافیکی خواهیم داشت. زبان برنامه نویسی پایتون دارای امکانات خاصی است تا ما را قادر سازد تا مفاهیم ذکر شده در بالا را پیاده سازی کنیم. بسیاری از این موارد در این راهنما معرفی خواهند شد.
What is a computer program? A computer program is a set of concise instructions written in a programming language that are executed in sequence in order to achieve a task. A computer program usually takes some data such as a string, or a number and performs some kind of processing to produce results. We usually refer to the data as the program’s input, and the results as the program’s output. To write computer programs we use a computer programming language. There are many different languages such as BASIC, C, C++ and Python. In this guide, we are going to concentrate on the Python programming language. Every computer program manipulates data to produce a result, so most languages allow the programmer to choose names for each item of data. These items are called variables. A variable is as the name suggests is an item that can contain different values as the program is being executed. Variables can store data of different types, and different types can do different things. For example, a variable could be an integer to store a whole number, a float to store numbers with decimal places, a string to store text, or a list to store multiple data items. If we wrote a program to calculate the area of a triangle, we could have integer or float type variables for the length, the height, and one for the result as they are all numbers. The processing part of the program would use the numbers stored in the length and height variable, then assign the result to the variable for result. We’ll take a look at variables and data types in more detail in chapter 3 In larger programs, we often need to make decisions based on user input, a calculated result or condition. In this case, we use an if statement. This is called selection. Some blocks of code might also need to be repeated, in this case we use a loop. This is called repetition. We’ll take a closer look at this in chapter 4. Many modern computer programs have fancy graphical user interfaces that allow the user to interact with buttons, windows and menus. These are known as software applications or apps. We’ll take a look at building a simple app with a graphical user interface in chapter 11. The Python programming language has specific facilities to enable us to implement the concepts outlined above. Many of these will be introduced throughout this guide.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: Absolute Beginner’s Python Programming
نظرات کاربران