- عنوان کتاب: COFFEE CAN INVESTING
- نویسنده: SAURABH MUKHERJEA
- حوزه: سرمایه گذاری
- سال انتشار: 2018
- تعداد صفحه: 364
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 8.46 مگابایت
اگر بعدازظهر شنبه به شعبه یک بانک بخش خصوصی معمولی در هند مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که اکثر مدیران روابط (RMs) محصولات مالی بسته بندی شده را می فروشند، یعنی ابزارهای مصنوعی که در معرض بیش از یک دارایی مالی به صورت بسته بندی شده قرار می گیرند. این مواجهه را در مقایسه با نگهداری مستقیم در هر یک از دارایی های مالی تغییر می دهد. با این حال، اگر از نزدیک به آنچه که RM میگوید گوش دهید، متوجه خواهید شد که مقدار کمی از آن توصیه واقعی است. بیشتر آن ادبیات تبلیغاتی است که به عنوان مشاوره مالی پنهان شده است. یکی از بزرگترین نمونههای فروش نادرست توسط واسطههای مالی در هند، طرحهای بیمه مرتبط با واحد (ULIPs) بوده است. ULIP ها محصولات «فشار» هستند و بنابراین برای فروش به کمیسیون های دلالی بالایی نیاز دارند، یعنی مشتریان – به میل خودشان – این محصولات را نمی خرند مگر اینکه یک RM آنها را وادار به انجام این کار کند. این واقعیت که مدت زمان دهها سال طول میکشد به تولیدکننده اجازه میدهد تا به طور ضمنی پورسانت کارگزاری بالایی را از مشتری دریافت کند (که قبلاً 40 تا 60 درصد حق بیمه سال اول بود) و در عین حال وعده بازده مطلق خوبی را بدهد. هالان، سانه و توماس تخمین زدند که سرمایهگذاران هندی بیش از 1.5 لک کرور (تقریباً 23 میلیارد دلار آمریکا، بله، میلیارد!) از این محصولات به دلیل از بین رفتن ضرر کردهاند. این به این دلیل بود که سرمایهگذاران در مورد سرمایهگذاری اجباری مورد نیاز در سالهای بعدی مطلع نبودند. این امر به شرکتهای بیمه اجازه میداد تا وجوه سرمایهگذاران را در زمانی که در سالهای بعد پرداخت نکردند، مصادره کنند. متأسفانه، چنین فروش نادرستی فقط مربوط به گذشته نیست. این به توصیف چشم انداز خدمات مالی در هند ادامه می دهد. یک سرمایه گذار کوشا سعی می کند با مطالعه خود از گرفتار شدن در چنین فروش نادرستی جلوگیری کند. با این حال، بازدید از هر کتابفروشی خوب نشان می دهد که یافتن یک کتاب خوب در زمینه سرمایه گذاری در زمینه هند کار آسانی نیست. اگرچه کمبودی از کتابهای عالی توسط استادان جهانی وجود ندارد که بتواند سرمایهگذار هندی را در مورد چگونگی ایجاد سبد سرمایهگذاری خود آگاه کند، ارتباط ادبیات جهانی با هند به دلیل ترکیبی از سه عامل محدود میشود.
If you visit a branch of a typical private sector bank in India on a Saturday afternoon, you will notice most relationship managers (RMs) selling packaged financial products, i.e. synthetic instruments that offer exposure to more than one financial asset in a packaged form, which modifies that exposure compared to a direct holding in any one financial asset. However, if you listen closely to what the RM is saying, you will find that little of it is genuine advice; most of it is promotional literature disguised as financial advice. One of the greatest examples of mis-selling by financial intermediaries in India has been Unit Linked Insurance Plans (ULIPs). ULIPs are ‘push’ products and thus require high brokerage commissions to be sold, i.e. customers do not—of their own volition—buy these products unless an RM cajoles them into doing so. The fact that the tenor runs into decades allows the manufacturer to implicitly charge the customer a hefty upfront brokerage commission (these used to be as high as 40 to 60 per cent of the first year premium) and yet promise good absolute returns. Halan, Sane and Thomas estimated that Indian investors had lost more than Rs 1.5 lakh crore (approximately US$23 billion, yes, billion!) on these products because of lapsing. This was because investors were not informed about the compulsory investment required in subsequent years.2 This allowed insurance companies to confiscate investors’ funds when they did not make payments in subsequent years. Unfortunately, such mis-selling is not just a thing of the past. It continues to characterize the financial services landscape in India. A diligent investor seeks to avoid getting trapped in such mis-selling by reading up on his own. However, a visit to any good bookshop shows that finding a good book on investing in the Indian context is not an easy task. Though there is no shortage of great books by global gurus that can inform the Indian investor about how to build his investment portfolio, the relevance of global literature to India becomes limited because of a combination of three factors.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
Download: COFFEE CAN INVESTING
نظرات کاربران