- عنوان کتاب: Deep Learning for Social Media Data Analytics
- نویسنده: Tzung-Pei-Hong,-Leticia-Serrano-Estrada
- سال انتشار: 2022
- حوزه: یادگیری عمیق
- تعداد صفحه: 297
- زبان اصلی: انگلیسی
- نوع فایل: pdf
- حجم فایل: 6.54 مگابایت
محتوای این جلد بر روی کاربرد تئوری و عملی یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل داده های رسانه های اجتماعی تمرکز دارد. امروزه، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تحت تأثیر محتوایی هستند که به طور مداوم توسط میلیاردها کاربر تولید میشود. این حجم عظیم از دادهها عمدتاً بدون ساختار هستند و بنابراین، در حالی که پتانسیل بسیار زیادی برای تأثیرگذاری بر تجارت، سیاست، امنیت و سایر جنبههای اجتماعی ارائه میدهند، چالشهای فنی ظاهر میشوند که هنوز باید به طور کامل توسط تحقیقات مورد توجه قرار گیرند. پستهای رسانههای اجتماعی، که در قالب متن به اشتراک گذاشته میشوند، اغلب با تصاویر یا ویدئوها همراه هستند، به دلیل گستره وسیعی از عبارات و ویژگیهای تعبیهشده، ماهیت ناهمگن و ساختار پیچیدهای دارند که یادگیری عمیق و آموزش مدل را برای پردازش، طبقهبندی، تجزیه و تحلیل مفید میسازد. ، مدیریت و ذخیره حجم زیادی از داده های مربوطه. سپس این اطلاعات برای استفاده در بسیاری از برنامههای روزمره مفید میشود. به عنوان مثال، پردازش زبان طبیعی متن به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی امکان نتیجه گیری اغلب برای تجزیه و تحلیل احساسات یا عقیده کاوی را فراهم می کند، در حالی که مدل های تشخیص تصویر برای معنا بخشیدن به پست های حاوی عکس های بدون شرح مفید هستند. به همین ترتیب، به دست آوردن علایق شخصی کاربران و شناسایی تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی برای تبلیغات هدفمند بسیار مهم است، در حالی که مطالعات گروه محور، جریان اطلاعات و پیش بینی پیوندها برای توصیه ها مرتبط هستند. خدمات مؤثر مشتری مبتنی بر رباتهای گفتگو به کسبوکارها اجازه میدهد خدمات مشتری را خودکار کنند. به عنوان مثال، سیستمهای پاسخگویی تعاملی اغلب مورد استفاده قرار میگیرند که تکنیکهای یادگیری عمیق برای آنها گنجانده شدهاند. با توجه به پتانسیل بالای آن، پژوهش ارائه شده در این کتاب از این اعتقاد ناشی میشود که هنوز پیشرفت زیادی در جهت بهرهبرداری از یادگیری عمیق در زمینه تجزیه و تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی و کاربردهای آن برای سودمندی جامعه در طیف وسیعی از زمینهها وجود دارد. از سلامت تا شهرهای هوشمند تلاش مشترک بین متخصصان حوزههای مختلف، ادغام طیف متنوعی از رویکردها را برای نظریهها، تکنیکها و روشهای کاربردی مبتنی بر یادگیری عمیق در دادههای رسانههای اجتماعی ممکن کرده است. این شامل مطالعات دقیقی است که برخی از برجسته ترین زمینه های تحقیق در این زمینه را پوشش می دهد.
The content of this volume focuses on both theory and practical application of Deep Learning for Social Media Data Analytics. Nowadays, social media platforms are overwhelmed by content constantly being generated by billions of users. These huge volumes of data are mostly unstructured and thus, while offering an enormous potential to influence business, politics, security, and other social aspects, technical challenges emerge that still need to be fully addressed by research. Social media posts, shared in the form of texts, often accompanied by images or videos, have a heterogeneous nature and complex structure due to the wide range of embedded expressions and features, making deep learning and model training rather useful for processing, classifying, analyzing, managing, and storing the large volumes of data involved. This information then becomes resourceful for use on many day-to-day applications. For instance, natural language processing of the text shared in social media allows drawing conclusions often necessary for sentiment analysis or opinion mining, whereas image recognition models are helpful for making sense of posts containing photos with no caption. Likewise, acquiring users’ personal interests and identifying social media influencers is crucial for targeted advertisements, whereas group-centric studies, flow of information, and prediction of links are relevant for recommendations. Effective customer services based on chatbots allow businesses to automate customer services. For instance, interactive question-answering systems are often used for which deep learning techniques are incorporated. In view of its great potential, the research presented in this book emerges from the conviction that there is still much progress to be made towards exploiting deep learning in the context of social media data analytics and its applications to benefit society in a wide range of areas from health to smart cities. The collaborative effort between experts from different fields has enabled the integration of a varied range of approaches to deep learning-based theories, techniques, and methods applied to social media data. It comprises detailed studies that cover some of the most salient areas of research in the field.
این کتاب را میتوانید از لینک زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
نظرات کاربران